Trwa realizacja projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III w Gminie Ożarów”
Od 1.09 2011r realizowany jest na terenie naszej Gminy w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki , priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach” , działania 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Poddziałania 9.1.2 „ Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych” projekt „Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III w Gminie Ożarów”.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego na podstawie umowy zawartej ze Świętokrzyskim Biurem Rozwoju Regionalnego w Kielcach. Gmina na jego realizację otrzymała kwotę 188 093,00 zł.
Głównym celem projektu jest wyeliminowanie zidentyfikowanych barier u uczniów klas I-III szkół podstawowych i rozszerzenie umiejętności u szczególnie uzdolnionych w kontekście dalszego procesu edukacji poprzez indywidualizację procesu kształcenia przez okres czterech semestrów to jest od 1.09.2011r. do 28.06.2013r.
Aktualnie projektem objętych jest 212 dzieci (109 Chł. i 103 Dz.) z czterech szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Ożarów.
W Szkole Podstawowej w Ożarowie z zajęć korzysta 149 dzieci ( 73 Chł. i 76 Dz.)
W Szkole Podstawowej w Lasocinie - 25 dzieci (18 Chł. i 7 Dz.)
W Szkole Podstawowej w Pisarach - 18 dzieci (9 Chł. i 9 Dz.)
W Szkole Podstawowej w Janowicach - 20 dzieci ( 9 Chł. i 11 Dz.)
Dzieci do uczestnictwa w projekcie były typowane na podstawie diagnozy przeprowadzonej przez zespoły nauczycieli w poszczególnych szkołach.
W zajęciach specjalistycznych biorą udział te dzieci u których zdiagnozowano określone potrzeby jak: ( wady wymowy, wady postawy, trudności w czytaniu i pisaniu, trudności w matematyce, zaburzenia komunikacji społecznej). Prowadzone są również zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów jak: ( matematyczno- przyrodnicze, plastyczne i muzyczno- taneczne).
W ramach realizacji projektu zostanie przeprowadzonych 1944 godziny zajęć eliminujących trudności rozwojowe i 864 godziny rozwijających zainteresowania uczniów.
Koordynator Projektu
Danuta Mroczek