Gmina Ożarów wraz ze Związkiem Harcerstwa Polskiego Chorągiew Kielecka realizuje projekt Latająca Akademia Edukacji Cyfrowej, w którym mieszkańcy gminy mogą zapisać się na szkolenia z zakresu podniesienia kompetencji cyfrowych takich jak prowadzenie konta w banku, założenie profili na platformie ePUAP, korzystanie z komunikatorów i mediów społecznościowych, robienie bezpiecznych zakupów na odległość, czy tworzenia własnych treści w postaci bloga, strony WWW, prostego sklepu internetowego, platforma ePUAP.
Elektroniczna rejestracja chętnych do udziału w projekcie prowadzona jest za pomocą strony internetowej latajaca.pl lub poprzez kontakt z Urzędem Miejskim w Ożarowie.
Celem projektu jest podniesienie kompetencji cyfrowych u 4370 osób stanowiących ok. 1,2 % populacji gmin objętych projektem. Projekt zakłada przeprowadzenie działań informacyjno – promocyjnych, rekrutację, w tym ocenę umiejętności i identyfikację indywidualnych potrzeb szkoleniowych, realizację szkoleń z zakresu kompetencji cyfrowych, utworzenie 41 PIAP oraz stworzenie ponadregionalnej sieci współpracy 70 Liderów Cyfrowych.
Plan działań edukacyjnych oparty został na przeprowadzonych diagnozach lokalnych 41 gmin województw świętokrzyskiego i śląskiego. Trwałość osiąganych rezultatów zostanie zapewniona poprzez sieć współpracy 70 lokalnych Liderów Cyfrowych wspieranych przez największą organizację skautową w Polsce. Realizacja projektu pozwoli na zwiększenie kompetencji cyfrowych wśród 4370 osób, z których min., 5% stanowić będą osoby niepełnosprawne. Dzięki zastosowaniu kompetencyjnego modelu szkolenia ćwiczone umiejętności będą wykorzystywane w codziennych czynnościach takich jak załatwianie spraw urzędowych. Dzięki współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego na poziomie gminy i województwa wzrośnie liczba spraw załatwianych drogą elektroniczną, poprawi się także komunikacja na linii klient – urząd. Wzmocnienie kompetencji cyfrowych, zwłaszcza wśród grup wiekowych 44+ pozwoli na podniesienie efektywności oraz skrócenie czasu załatwiania podstawowych spraw, takich jak prowadzenie konta w banku, założenie profili na platformie ePUAP, korzystanie z komunikatorów i mediów społecznościowych, robienie bezpiecznych zakupów na odległość, czy tworzenia własnych treści w postaci bloga, strony WWW, prostego sklepu internetowego. Dopełnieniem realizacji projektu jest stworzenie sieci lokalnych punktów dostępu do Internetu PIAP, w każdej z gmin objętych projektem, umiejscowionych w gminnych bibliotekach, szkołach lub urzędach. PIAP dostępne będą dla każdej osoby, która będzie chciała skorzystać z Internetu, w granicach obowiązującego prawa. Projekt potrwa 36 miesięcy.