Gmina Ożarów w programie promocji chce wykorzystać, w większym niż dotychczas stopniu, takie elementy jak: kamień janikowski, cement i beton cementowni, krzemień pasiasty. Całość powinna być bardziej spójna i jednolita.
Dotychczas brakowało spójnego motywu. Na przykład w innym kolorze jest targowica, urząd, szkoły. Tymczasem musi być określona myśl przewodnia, która będzie łączyć gminę.
- Musimy być odpowiednio oznakowani, jednolicie, spójnie – mówi burmistrz Piotr Ślęzak. - By móc się rozwijać, potrzebna jest nam marka, brand. Jako gmina nie możemy wykorzystywać zanadto herbu do podstawowych działań samorządu, do różnorodnych inicjatyw. Herb zresztą nie powinien być wykorzystywany do codziennych, potocznych działań gminy.
W markę gminy należy wpisać kamień janikowski, który jest stosowany do różnych prac budowlanych, kościelnych. Ważnym jej elementem powinien być cement, beton. Do promocji gminy należy też wpisać krzemień pasiasty i jego odmianę, która znajduje się tylko w Śródborzu.
- Ten pomysł od dawna leżał mi na sercu – podkreśla burmistrz Piotr Ślęzak. - Olbrzymie pokłady krzemienia pasiastego znajdują się u nas, w Śródborzu. To miejsce, które od około 4 tysięcy lat nie zostało skażone działalnością człowieka.
Piotr Ślęzak uważa, że temat krzemienia pasiastego należy wykorzystać do promocji Ożarowa na dużą skalę. I na tym może tylko skorzystać gmina. Istotny jest tu rozwój turystyki. Gmina już podjęła rozmowy z powiatem ostrowieckim, z Muzeum Archeologicznym i chce zinwentaryzować u siebie wszystkie odkrywki archeologiczne.