TYTUŁ ZAMÓWIENIA
Wykonanie ROBÓT BUDOWLANYCH związanych z remontem konserwatorskim kaplicy Karskich w zakresie remontu fundamentów, okładzin ścian elewacji, naprawę tynków, detali architektonicznych w ramach inwestycji pn. „Remont kaplicy "Karskich" w Ożarowie” dofinansowanej z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Edycja 2 RPOZ/2023/2821/PolskiŁad.
ZAMAWIAJĄCY
Parafia Rzymskokatolicka pw. Świętego Stanisława Biskupa i Męczennika
Ul. Sandomierska 7, 27-530 Ożarów
NIP: 863-12-35-840, REGON: 040125360
OSOBA DO KONTAKTU W SPRAWIE OGŁOSZENIA
Ks. Jan Ziętarski – Proboszcz Parafii
Tel. 663 240 988
email: parafiawozarowie@gmail.com
CEL ZAMÓWIENIA
Celem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych mających na celu poprawę parametrów technicznych elementów obiektu w zakresie remontu fundamentów, okładzin ścian elewacji, naprawę tynków oraz detali architektonicznych w ramach inwestycji pn. „Remont kaplicy Karskich w Ożarowie”
Lokalizacja obiektu: Ożarów, 27-530 Ożarów, działka nr 1782/1, gmina Ożarów
Główny Kod CPV zamówienia: 45453000-7 – roboty remontowe i renowacyjne
Charakterystyczne parametry obiektu:
Wymiary budynku w planie: 5,25 x 5,90 m,
- Powierzchnia zabudowy: ok. 1021 m/2,
- Szerokość elewacji frontowej: 5,25 m,
- Wysokość kalenicy nad poziomem terenu – najwyższy punkt – h=5,15 m,
- 0,00=189,20 m n.p.m. – istniejący.
SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA
Upublicznienie zapytania ofertowego poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej Wnioskodawcy: www.ozarow.pl, http://parafiaozarow.pl/
TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710).
3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.).
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie ROBÓT BUDOWLANYCH mających na celu poprawę parametrów technicznych elementów obiektu w zakresie remontu fundamentów, okładzin ścian elewacji, naprawę tynków oraz detali architektonicznych w ramach inwestycji pn. „Remont kaplicy Karskich w Ożarowie”
1.1 Remont kaplicy w zakresie niniejszego zapytania ofertowego obejmuje w szczególności:
ELEWACJA
FUNDAMENTY
- Skucie i usunięcie pozostałości betonowej opaski okalającej mury oraz usunięcie warstwy
istniejącego podłoża w obrębie murów fundamentów, usunięcie ziemi, / prace należy
wykonywać pod nadzorem uprawnionego architekta lub inżyniera konstruktora /.
- Oczyszczenie powierzchni lica fundamentów z pozostałości ziemi, luźnych nawarstwień i
zdegradowanych spoin.
- Wykonanie uzupełnień ubytków muru w obrębie ścian fundamentowych, przemurowania z
użyciem mrozoodpornej zaprawy trasowej KEIM PorosanTrassZemmentputz.
- W miejscach pierwotnie pokrytych wyprawą tynkarską uzupełnienie ubytków warstwy tynku z zastosowaniem mrozoodpornej zaprawy trasowej KEIM PorosanTrassZemmentputz .
- Wykonanie izolacji pionowej ścian fundamentowych poprzez zabezpieczenie powierzchni
mineralnym materiałem szlamującym, powłokowym i uszczelniającym KEIM Porosan-
Dichtungsschlämme
- Wykonanie antyfiltracyjnej, antyciśnieniowej osłony powierzchni izolacji fundamentu, warstwą
folii ochronno-drenażowej, / kubełkowej /.
- Przeprowadzenie reprofilacji terenu, ułożenie podłoża z zagęszczonych warstw żwiru i piasku i zabezpieczenie przepuszczalności warstw geowłókniną.
- Ułożenie wokół murów nawierzchni z otoczaków granitowych lub kostki granitowej na podłożu piaskowo-żwirowym.
ŚCIANY ELEWACJI
- Dezynfekcja powierzchni tynków w miejscach zakażenia mikrobiologicznego preparatem
biobójczym o szerokim spektrum działania Sikagard 715 W. Zniszczenie mikroflory w
strukturze tynków i cegieł.
- Usunięcie mechaniczne zdegradowanych powłok malarskich i uszkodzonych partii wypraw
tynkarskich ścian, fragmentów odspojonych, rozwarstwionych i spękanych oraz niewłaściwych uzupełnień zaprawami cementowymi.
- Skucie starych, zdezintegrowanych strukturalnie, zawilgoconych i zasolonych tynków aż do
lica muru i usunięcie kruchych spoin do głębokości ok. 2 cm, oczyszczenie na sucho powierzchni wątku muru.
- Przygotowanie powierzchni ściany po skuciu tynków w miejscach zawilgoconych i
zasolonych, po okresie stabilizacji wilgotnościowej wzmocnienie preparatem, fluatowanie
preparatem biodegradowalnym KEIM FLUAT-10,
- Wzmocnienie zdezintegrowanych strukturalnie zachowanych na ścianach warstw tynków
wapiennych i wapienno cementowych, gruntowanie preparatem krzemianowym głęboko
penetrującym KEIM FASSADENGRUND.
- Wykonanie tynków renowacyjnych zgodnych z normami i posiadających certyfikat WTA,
System KEIM POROSAN: zastosowanie zaprawy trasowo-cementowej, jako krzyżowej
obrzutki przyczepnej na 50 % powierzchni muru. Po 1 – 2 dniach zastosowanie
renowacyjnego, szerokoporowego tynku trasowego np., na bazie wapna trasowego i piasku
dolomitowego, odpornego na działanie mrozu, przeznaczonego do murów zawilgoconych.
- Naprawa spękań statycznych, wypełnienie szczelin metodą iniekcji renowacyjną zaprawą trasową z dodatkowym wzmocnieniem uzupełnień prętami z włókna węglowego, np. Sika Flex, lub systemu wzmacniania murów HELIFIX; licowanie ubytków warstwy wypraw tynkarskich zaprawą zbrojoną mikro-włóknem, alternatywnie wykonanie uzupełnienia na siatce pancernej z włókna węglowego.
- Naprawa głębokich spękań starych wypraw tynkarskich wapienno cementową drobnoziarnistą zaprawą szpachlową z dodatkowym wzmocnieniem uzupełnień siatką pancerną z mikro włókna KEIM Universalputz.
- Uzupełnienie drobnych rys i spękań starych wypraw tynkarskich wapienno cementową renowacyjną zaprawą szpachlową zbrojoną mikrowóknem KEIM Universalputz-Fein.
- Uzupełnienie głębokich ubytków warstw tynków ścian zaprawą na bazie wapna o odpowiednim uziarnieniu KEIM NHL Kalkputz-Grob i KEIM NHL Kalkputz-Fein
- Odtworzenie powierzchni wypraw tynkarskich zgodnie z wymaganą fakturą, zastosowanie drobnoziarnistej zaprawy wapiennej lub drobnoziarnistej zaprawy wapienno cementowej zbrojonej mikrowłóknem. KEIM Universalputz-Fein
- Zabezpieczenie wypraw tynkarskich w miejscach szczególnie naraŜonych na opady atmosferyczne,hydrofobizacja preparatem na bazie siloksanów KEIM Silangrund, przed aplikacją pierwszej warstwy farby.
- Wykonanie powłok malarskich powierzchni wypraw tynkarskich ścian zewnętrznych farbą zolowo-krzemianową, malowanie zgodnie z projektowaną kolorystyką.
- warstwa podkładowa – KEIM Soldalit-Grob rozcieńczany max 10% KEIM Soldalit-Fxiativ;
- warstwa wierzchnia – KEIM Soldalit;
DETAL ARCHITEKTONICZNY ELEWACJI
- Oczyszczenie powierzchni detali architektonicznych z zabrudzeń i wtórnych nawarstwień technologicznych, pozostałości starych powłok malarskich i zapraw hydraulicznych.
- Dezynfekcja powierzchni detali architektonicznych w miejscach zakażenia mikrobiologicznego preparatem biobójczym o szerokim spektrum działania. Zniszczenie mikroflory w strukturze wypraw tynkarskich.
- Usunięcie mechaniczne zdegradowanych wypraw tynkarskich detali architektonicznych, fragmentów odspojonych, części rozwarstwionych i spękanych oraz niewłaściwych profili wtórnych uzupełnień z zapraw cementowych.
- Wzmocnienie zdezintegrowanych strukturalnie wypraw wapiennych i wapienno cementowych, zachowanych form dekoracji architektonicznej, impregnacja preparatem krzemianowym głęboko penetrującym.
- Uzupełnienie drobnych rys i spękań wypraw tynkarskich gzymsów, obramień okien i drzwi renowacyjną drobnoziarnistą zaprawą wapienno cementową zbrojoną mikro włóknami węglowymi.
- Uzupełnienie głębokich spękań wypraw tynkarskich gzymsów, obramień okien i drzwi renowacyjną zaprawą wapienno cementową zbrojoną mikro włóknami węglowymi.
- Uzupełnienie małych ubytków formy gzymsów, obramień okien drobnoziarnistą zaprawą wapienną lub drobnoziarnistą krzemianową zaprawą szpachlową.
- Przygotowanie konstrukcji pomocniczych i prowadzących oraz wzorników formy do rekonstrukcji profilów gzymsów, obramień okien i drzwi metodą ciągnioną.
- Rekonstrukcja metodą ciągnioną profilowania gzymsów, obramień okien i drzwi zaprawą wapienną o odpowiedniej frakcji uziarnienia.
- Odtworzenie powierzchni wypraw tynkarskich profilowania gzymsów, obramień okien metodą ciągnioną drobnoziarnistą zaprawą wapienną.
- Zabezpieczenie wypraw tynkarskich detali architektonicznych przed nadmiernym wpływem opadów atmosferycznych, hydrofobizacja preparatem na bazie siloksanów,
- Wykonanie powłok malarskich powierzchni wypraw tynkarskich farbą zolowo-krzemianową,, malowanie zgodnie z projektowaną kolorystyką.
PRACE PRZY POWŁOKACH MALARSKICH ELEWACJI
- Wykonanie barwnych warstw podkładowych i malarskich powłok dekoracyjnych w oparciu o analizę zachowanych fragmentów starych wapiennych wypraw tynkarskich pochodzących z poszczególnych partii elewacji i zawierających najstarsze chronologicznie wymalowania.
- Proponowana kolorystyka elewacji, farby zolowo-krzemianowe; Paleta barw; KEIM Exclusiv, KEIM Historisch
- Wykonanie powłok malarskich powierzchni wypraw tynkarskich ścian zewnętrznych farbą zolowo-krzemianową, malowanie zgodnie z projektowaną kolorystyką.
-warstwa podkładowa – KEIM Soldalit-Grob rozcieńczany max 10% KEIM Soldalit-Fxiativ;
- warstwa wierzchnia – KEIM Soldalit;
1.2 Aktualny stan zachowania i zagrożenia zabytku:
Konstrukcja obiektu:
- Miejscowe zawilgocenia ścian murowanych w strefie cokołowej
Elewacja:
- Widoczne zawilgocenia i wysolenia w strefie cokołowej
- Odparzenia i lokalne ubytki tynku
- Zniszczone powłoki malarskie
- Ubytki ścian w strefie fundamentowej
- Widoczne porażenie korozją biologiczną
Ogólnie stan obiektu ocenia się jako dobry, z postępującą w czasie degradacją, której należy
zapobiec wykonując niezbędne roboty budowlane w zakresie:
▪ Usunięcie zniszczonych części tynków, odspojonych elementów
▪ Zabezpieczenie konstrukcji przed porażeniem korozją biologiczną
▪ Wykonanie koniecznych przemurowań i lokalnych uzupełnień uszkodzonych elementów
▪ Uzupełnienie ubytków tynków
▪ Wykonanie zabezpieczenia przeciwwodnego fundamentów
▪ Odtworzenia uszkodzonych powłok malarskich
1.3
Kaplica wybudowana w pierwszej połowie XIX wieku przez Kazimierza Karskiego dla zmarłych rodziców Stanisława i Aleksandry z Radwańskich Karskich (w. g tablicy inskrypcyjnej nad wejściem). Kaplica położona we wschodniej części miejscowości, na wzniesieniu, na południe od kościoła. Wchodzi w skład zespołu budynków kościelnych jaki stanowią: murowana dzwonnica, kaplica cmentarna, Kaplica Karskich i budynek kościoła. Kaplica Karskich, kaplica cmentarna oraz murowana dzwonnica stanowiąca wspólną bryłę, połączoną z budynkiem kościoła łącznikiem arkadowym.
Przedmiotowa kaplica w konstrukcji murowanej, z cegły pełnej na zaprawie wapienne, obustronnie otynkowana. Więźba dachowa drewniana, krokwiowa z jętką. W rzucie na planie zbliżonym do kwadratu, jednoprzestrzenna, nakryta sklepieniem klasztornym. Posadzka z płyt z szarego piaskowca. W krypcie sklepienie kolebkowe. Drzwi wejściowe drewniane. Przekrycie dachem dwuspadowym. Ściany zewnętrzne otynkowane, na niskim cokole, zwieńczone profilowanym gzymsem. Elewacja północna to elewacja frontowa, z prostokątnym wejściem na osi. Wejścia ujmują dwie przyścienne półkolumny o gładkich trzonach, dźwigające bogato profilowany gzyms. Trójkątny szczyt z gzymsem. Nad wejściem prostokątna tablica marmurowa z inskrypcją. Po bokach portalu cztery inne tablice inskrypcyjne. W elewacji bocznej wschodniej i zachodniej, na środku, prostokątne zamknięte półkoliście okna. Dach pokryty blachą ocynkowaną. Jednoprzestrzenne wnętrze, ściana południowa, przy której znajduje się murowana mensa ołtarzowa, zamknięta łukiem odcinkowym. Sklepienie klasztorne. Przy wejściu znajduje się metalowa klapa, pod którą zlokalizowano schodki do krypty. Krypta nakryta kolebką.
Kaplica użytkowana obecnie jako magazyn sprzętów kościelnych.
2. Wszelkie użyte w opisie przedmiotu zamówienia bezpośrednie wskazania danego producenta lub dostawcy, konkretnej marki oraz nazwy własnej poszczególnych producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego, patentu, rodzaju lub specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych lub lepszych od wskazanych pod warunkiem, że ich zastosowanie nie będzie prowadzić do pogorszenia wskazanych parametrów technicznych, funkcjonalnych i jakościowych. Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest równowartościowe lub lepsze od wymaganego, leży po stronie oferenta. Zaproponowane materiały muszą uzyskać akceptację Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oddział Sandomierz.
3. Okres gwarancji.
Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia min. 36 miesięcy gwarancji i rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane, objęte niniejszym zamówieniem.
4. Odbiór robót (częściowy i ostateczny lub tylko ostateczny) dokonywany będzie przez przedstawiciela Zamawiającego przy udziale Wykonawcy z udziałem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oddział Sandomierz.
7. Nieruchomość, której dotyczy zamówienie zlokalizowana jest w Ożarowie , ul. Sandomierska 7, 27-530 Ożarów działka nr 1782/1, obręb 260605_4.0001 Ożarów, gmina Ożarów. Podmiotom zainteresowanym udziałem w postępowaniu Zamawiający umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca objętego zamówieniem, celem poznania specyfiki zamówienia. W celu przeprowadzenia wizji lokalnej prosimy o kontakt z Zamawiającym.
8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
9. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
10. Zamawiający dopuszcza powierzenie części lub całości zamówienia podwykonawcom.
HARMONOGRAM REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Planowany termin zakończenia rzeczowej realizacji zamówienia: do 15.12.2024r.
Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą: do 30 dni od wyboru wykonawcy.
Planowany termin rozpoczęcia realizacji zamówienia: 01.05.2024 r.
Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie tylko w uzasadnionych okolicznościach oraz pod warunkiem otrzymania zgody Prezesa Rady Ministrów w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Szczegółowe informacje w tym zakresie zostały opisane w warunkach zmiany umowy.
MIEJSCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Ożarów, ul. Sandomierska 7, 27-530 Ożarów
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy:
- Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
- Przed przystąpieniem do robót wszystkie prace konserwatorskie zostaną uzgodnione z konserwatorem zabytków.
b. Posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania niniejszego zamówienia tj. wykonywali prace konserwatorskie w podobnym zakresie robót.
c. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. w szczególności będę/będziemy dysponować osobą, która posiada uprawniania budowlane konserwatorskie;
d. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanych terminach.
e. Zagwarantują, że okres gwarancji i rękojmi za wady dla przedmiotu zamówienia wynosi 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego.
Powyższe warunki uznaje się za spełnione, jeśli Oferent złoży oświadczenie w powyższym zakresie.
MINIMALNY ZAKRES OFERTY
- pełna nazwa i adres oferenta;
- cena ryczałtowa brutto;
- data sporządzenia oferty;
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zawarte we wzorze oferty stanowiącej załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;
- oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych zawarte we wzorze oferty stanowiącej załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;
Oferta nie posiadająca minimalnego zakresu wskazanego powyżej nie będzie brana pod uwagę podczas wyłaniania oferenta.
Oferta powinna być złożona zgodnie ze wzorem oferty (formularz ofertowy), stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI
1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
a) zostały złożone w terminie,
b) są zgodne z przedmiotem zamówienia,
c) spełniają warunki udziału w postępowaniu,
d) przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty.
3. Ocena punktowa zostanie dokonana na podstawie oceny kryterium cena – 100%, zgodnie z poniższym wyjaśnieniem.
Punktacja oraz waga procentowa kryteriów oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób przyznawania punktacji:
1 - cena: 100%
Ocenie podlega cena brutto danej oferty. Maksymalna punktacja dla danej oferty z najniższą ceną brutto to 100 pkt. Kolejne oferty oceniane są proporcjonalnie do podanej ceny brutto zgodnie ze wzorem: (cena brutto najniższa / cena brutto danej oferty) * 100 pkt.
Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnie z przedstawionymi kryteriami wg wzoru:
W = C (cena)
gdzie:
W – Wybrana oferta
C – najkorzystniejsza cena
4. Oferta z największą ilością punktów zostanie wyłoniona jako najbardziej korzystna.
5. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów tj. podali taką samą najniższą cenę, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie ofert zawierających cenę we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert.
6. Informacja o wyborze najkorzystniejszych oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej Wnioskodawcy: www.ozarow.pl , http://parafiaozarow.pl/
7. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację usługi, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni wybór wyłonionego Wykonawcy i będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców znajdujących się na liście rankingowej.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia bez podania przyczyny.
TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
Termin składania ofert do dnia 05.03.2024 r. do godz. 11.00.
Dopuszcza się złożenie oferty:
1. w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście.
Miejsce składania ofert: siedziba Zamawiającego – Parafia Rzymskokatolicka pw. Świętego Stanisława Biskupa i Męczennika , ul. Sandomierska 7, 27-530 Ożarów
Liczy się dzień i godzina wpływu oferty, a nie nadania oferty czy też jej sporządzenia.
Kancelaria parafialna czynna jest:
- w dni powszednie od 8.00 do 9.00 i od 16.00 do 17.00
- w dniu 05.03.2024r. kancelaria czynna od 8.00-11.00
3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
4. Zmawiający nie zwraca przesłanych ofert.
ZAKRES WYKLUCZENIA
Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą następujące oświadczenie w tym zakresie:
Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
WARUNKI ZMIANY UMOWY
1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z zastrzeżeniem pkt. 2, pkt. 3, pkt. 4, pkt. 6 i pkt. 7,
2. Dopuszcza się istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z poniższych powodów:
− wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia;
− wystąpienia uzasadnionych i adekwatnych przyczyn do zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia wynikających z wprowadzonych zmian do wniosku o dofinansowanie inwestycji;
− wystąpienia obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy;
− wystąpienia okoliczności będących wynikiem działania siły wyższej;
− zmiany istotnych regulacji prawnych;
− wystąpienia odmowy lub wydłużenia terminów wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę;
− wystąpienia przyczyn związanych z procedurami rozliczenia dofinansowania inwestycji ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
3. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji umowy, w szczególności w sytuacjach wskazanych w pkt. 2, w sytuacjach niezależnych od wykonawcy np. z powodu niesprzyjających warunków pogodowych, gdyby dalsza realizacja prac budowlanych mogła spowodować niekorzystne dla obiektu konsekwencje, w sytuacji przedłużających się procedur związanych z niezbędnymi pozwoleniami, w sytuacjach związanych z koniecznością wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej wymagają dodatkowego czasu ponad termin wynikający z umowy, innych sytuacji uzasadnionych protokołem konieczności.
4. Wydłużenie terminu realizacji umowy na wniosek Wykonawcy będzie możliwe wyłącznie po uzyskaniu zgody Zamawiającego i będzie możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy konieczność wydłużenia tego terminu wynika z przyczyn obiektywnych.
5. Zmiany umowy, o których mowa w pkt. 2, pkt. 3 i pkt.4 nie mogą powodować zwiększenia wartości umowy.
6. Zmiany umowy, o których mowa w pkt. 2, pkt. 3, i pkt. 4 wymagają zgody obydwu stron umowy i formy pisemnej pod rygorem nieważności.
DODATKOWE WARUNKI
1. Termin związania ofertą: 30 dni kalendarzowych.
2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Oferenta.
3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Oferenta, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę nie wynika z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty.
4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny – na każdym jego etapie – bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
7. Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądź uzupełnienia braków w złożonej ofercie wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.
8. W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Oferenta stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze wykonawcy oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji.
9. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania.
10. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
11. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność projektu wykonawcy (a także przedstawione dowody).
12. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
13. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy.
14. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie.
15. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w Ogłoszeniu, w tym wynikające z istotnych postanowień umowy, opis przedmiotu zamówienia, jego zakres, ewentualną wizję lokalną, koszty wykonania w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych, koszty ubezpieczenia OC, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające z wszelkich upustów i rabatów.
16. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia.
17. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych – jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia.
18. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego zamówienia podpisana przez Zamawiającego z udziałem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oddział Sandomierz.
19. Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego.
20. Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń.
21. Ewentualne roboty dodatkowe, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia mogą być przedmiotem zmiany wartości umowy, co zostało dokładnie opisane w pkt. „Warunki zmiany umowy” niniejszego zapytania ofertowego.
22. Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w opisie przedmiotu zamówienia określający przedmiot zamówienia podstawowego oraz objęte treścią zapytania ofertowego a jego wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich przewidzieć, z zastrzeżeniem pkt. 23 i 24. Zakres wskazanych robót musi wynikać ze sporządzonego i zatwierdzonego protokołu konieczności wystąpienia robót, natomiast warunki udzielenia zamówienia muszą być równoważne do warunków zamówienia podstawowego.
23. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym z niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że Wykonawca robót dysponując opis przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania mimo, że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej.
24. Wszelkie ewentualne kosztorysy wykonywane w trakcie prowadzonych robót w przypadku wystąpienia ewentualnych robót zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy.
25. Zapłata wynagrodzenia:
25. 1. Zamawiający udzieli Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania przedmiotu umowy w wysokości 2% wartości wynagrodzenia brutto wynikającego ze złożonej oferty.
25.2. Zaliczka zostanie wypłacona na rachunek bankowy Wykonawcy w terminie 14 dni od przekazania placu budowy. Wykonawca w terminie 7 dni od otrzymania zaliczki wystawi fakturę VAT/rachunek na kwotę obejmującą otrzymaną zaliczkę.
25.3. Zaliczka wypłacona Wykonawcy zostanie rozliczona poprzez pomniejszenie wartości faktury końcowej Wykonawcy o kwotę zaliczki udzielonej Wykonawcy.
25.4. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy, w wysokości wynikającej z rozliczenia zaliczki, o którym mowa w pkt. 27.3, płatne będzie po:
1) protokolarnym odbiorze końcowym robót,
2) przedstawieniu dowodów zapłaty wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom i dalszym podwykonawcom, o których mowa w pkt. 28, biorącym udział w realizacji odebranych robót budowlanych,
3) wystawieniu faktury / rachunku przez Wykonawcę.
25.5. Wykonawca zapewni finansowanie Inwestycji w części niepokrytej zaliczką (udziałem własnym Zamawiającego), na czas poprzedzający wypłatę środków z promesy przez Bank Gospodarstwa Krajowego.
25.6. Zapłata wynagrodzenia Wykonawcy Inwestycji w całości nastąpi po wykonaniu inwestycji w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia odbioru Inwestycji przez Zamawiającego.
26. Jeżeli Wykonawca realizuje przedmiot umowy przy udziale podwykonawców, to mają zastosowanie następujące postanowienia:
1) Podział wynagrodzenia dla poszczególnych podwykonawców będzie przedmiotem rozliczeń pomiędzy nimi a Wykonawcą.
2) Za działania i zaniedbania podwykonawców, Wykonawca ponosi odpowiedzialność względem Zamawiającego jak za postępowanie własne.
wypłata środków z Promesy nastąpi po zakończeniu prac w ramach realizacji Inwestycji:
a) pierwsza transza w całości po zakończeniu całości robót pomniejszonej o kwotę wypłaconą w zaliczce,
LISTA DOKUMENTÓW/OŚWIADCZEŃ WYMAGANYCH OD WYKONAWCY
1. Oferta zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik 1 do zapytania ofertowego.
ZAŁĄCZNIKI
1. Formularz oferty – zał. nr 1.
2. Wzór umowy – zał. nr 2.
3. Klauzula dotycząca ochrony danych osobowych zgodnie z RODO – zał. nr 3.